Livet

2010-12-14 @ 11:56:39
Livet är märligt och för en del så orättvist! Man ska verkligen uppskatta varje minut och dag. Inte så lätt för det är ju tydligen så mycket lättare att gnälla om det negativa än att älta i allt det positiva. Känner mig lite filosofisk. Igår var en dag då jag stötte på så mycket sorg och elände. Men det kanske ändå är bra att alla inte förstår hur skört livet faktiskt är och fortsätter gnälla om bagateller.
Jag älskar min lilla familj som finns kvar och mina vänner. Men saknaden av min pappa finns varje dag. Denna saknad är så tröstlös. Inget hjälper och fast att mer än två år har gått finns den alltid där. Jag saknar honom och det är nått jag bara måste acceptera och fortsätta och leva med. Jul är fantastikt men samtidigt gör sig saknaden påmind så mycket mer. Usch! Orättvisa jävla sjukdomar och skit.

Igår var det lucia. Kvällen innan hade vi planerat för vårt lilla lussetåg på jobbet. Tycker egentligen att det borde komma ett luciatåg på alla avdelningar, det behöver våra sjuka. Men det fick vi ordna själva och dem blev så glada. Vid sju smög vi in och sjöng för dem på alla rum. Så härligt och se dem smila upp sig, även fast vår sång inte var den bästa :)



Idag är jag ledig, hum enligt Bella var jag visst inte det:) Men egentligen är jag det. I em ska jag till jobbet en sväng för en stunds föreläsning med kuratorn Marianne Granat. Efter det ska vi ta ett glas vin på något hak och sen ska vi äta smarrigt på Smugglaren med jobbet :)





Kommentarer

Postat av: Linn

<3

2010-12-18 @ 19:30:32
URL: http://voluntary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback