Shopping dag.

2010-07-30 @ 16:22:57
Fick besök av ett gäng systrar på fm. Så vi gjorde ett par timmar på stan och jag investerade i lite nytt och frächt:) Fick bikinin idag med från Nelly, snabbt gjort, men så fin han va! :)
Vi tog en lunch på Harrys med riktigt smasken. Avslutade dagen med att besöka Malins nya lya, riktigt fin!

Nu blir det ett litet stop i Sandviken för en matbit och snack med mamma och vår sthlms vän Maren. Till kvällen går festen av stapel hos Rosse Kompisen... Kul med tjej fest! Men hur ska jag orka en fyrdagars! :P Varannan vatten & måtta i lite lugnare tempo så går det nog galant. Men nu får gärna himlen spricka opp.. Gjorde ett reafynd på en "sparkdräkt" som ska bäras till kvällen, men den blir verkligen ingen bra kombo till regn!

Puss & kram vi ses på stan! :)

Hemma hemma.

2010-07-29 @ 13:32:24
Fick shopoholic för en stund.. Beställde nyss en bikini till från Nelly och det sprätter i mina fingrar... vill bara sätta sprätt på pengar och fylla upp garderoben!

Ska ta ett varv med dammsugaren sen ska jag nog ta på regnstället och besöka Bella och Maja.

Till kvällen ska vi umgås med finbesöket. Stina är på fastlandet. Ska köra lite övertalning och se till att hon är kvar minst hela helgen :)

Min förkylning håller sig relativt stabil så det ser ut som att det blir strand på söndag och vidare mot västkusten och Tylösand i början på veckan! :)

Skärgårds doft.

2010-07-28 @ 15:54:32
Åkte ut till mormor och morfar igår och har haft kvalitéts tid ute på Eknö. Hängde med bror i båten enda från Sandviken till ön, härligt! med. Vädret var på topp igår så vi låg i solstolen fram till halv åtta. Sen blev det kräftpremiär uppe i huset.
Hanns med några soltimmar imorse innan solen gick i moln. Nu har jag precis vart på svampjakt och hett ett par liter kantareller! Blidde en bytta blåbär med så nu står snart pajen i ugnen:)

Ikväll åker vi in till skaftet för 16 års kalas och vidare in till storstan!

Nu blir det en dusch för och få av mej lager av Hawaiana tropic och myggolja :)

Skärgårds doft.

2010-07-28 @ 15:54:26

Ikväll åker vi in till skaftet för 16 års kalas och vidare in till storstan!

Nu blir det en dusch för och få av mej lager av Hawaiana tropic och myggolja :)

Tackar.

2010-07-27 @ 14:37:49
Då har man fått några soltimmar på bryggan idag :) Härligt!
Vad händer nu då? Kanske blir Eknö. Vi får la se...

Monster.

2010-07-27 @ 00:11:58
Nu vill jag vara i toptrim form hallå! Önskar jag får en natt utan hosta som stör. Sitter här med blodsprängda onda ögon, vet i tusan vad som har hänt dem. Nån slags allergi ? Ne nu får det va bra med det här!

Har vart ute i Sandviken hela dagen. Kände mej mest ämlig men tog tag it. Så vi hade gemensam städdag i huset först. Sen lagade jag kålpuddingmiddag, smaskigt.
När jag väl fick igång lågan kände jag för att göra mer nytta. Så jag har hållt på med falurödfärg flera timmar och kletat häran och däran på plank och husväggar.

När solen titta fram tog mamma och jag lilla ökan (som fortfarande har ofungerande motor), rodde iväg på sjön och la i nät... Som i morgon ska tas upp och hoppas på fiskelycka :)

Rätt mysigt och behagligt med en dag ute i skogen med lilla familjen.

Nu blir det bingen.

skit då

2010-07-25 @ 16:04:03
Ligger i soffan som en moffa. Igår var släkten först ute på Eknö och firade morfar. Vart rejält blöta i båten på väg hem. Vart tusan tog sommarn vägen ?

Igår kväll firade vi Ninas 25 års dag med fest igen. Slutade på palle och jag gjorde värsta vurpan där inne när nån hade hällt nån hal snordrink på golvet, ramlade baklänges som en clown. Känns som jag kan ha brutit både revben och nacke:)

Vid två hugget gav Carra och jag upp och gick hem till mej för att sova. Mina lungor är fortfarande åt fanders så Caroline gick och la sig på soffan efter min högljudda hosta. Är så trött på och vara krasslig. Och idag skulle vi åkt till Strand för mer partaj. Men min kropp pallar inte det just nu. Så för min det blir det film och soffhäng hela dagen.

Mulet.

2010-07-23 @ 12:10:35
Tjena. Sedan igår har jag hållt på och hostat ut mina lungor.. Usch vad störigt det är med dunderhosta. Jag har tom ont i magen efter allt hostande.
Så ni som ska på Winnerbäck ikväll lixom jag... Sitt/stå inte jämte mej, ni kommer troligtvis inte höra nått annat än en störig hostare!

Vädret ser inte speciellt lovande ut, men Lasses sång kan nog bli bra kombination tillsammans med regnet, om vi ska va lite positiva alltså. Egentligen önskade jag ju regn igår ... Men man kan inte få allt här i världen:)

Sitter och dricker sent morgon kaffe och ska snart hugga in på en frukost macka. Ska ringa en vän nu tror jag.

Kanske ses ikväll då!

Varm!

2010-07-22 @ 17:58:09
Vilket projekt det vart... Bakis och bakning.. Var segare än jag trodde.. Det var inte sååå kul faktiskt. Skulle vart skönt och bara lagt sig i hängmattan men nu är baket klart alla fall!.

Är verkligen skit seg. Planerar minigolf om en timma ute på lysingsbadet... Hur ska jag orka ta ma dit? :)

Jäsning.

2010-07-22 @ 14:21:32
Igår vart det ölbrännboll i Kohagen med ett gäng. Riktigt trevligt. Men det känns att jag inte tränat på ett tag, herregud, träningsvärk?! Aja inomhus kan jag hålls hela hösten sen åt spinning och bodypump. Nu bara äää ja:)

Idag ägnar jag dagen ute i Sandviken med Winnerbäck på spotifyn inför morgon dagens konsert. Och till detta håller jag på och bakar tofvehultare och bullar.

Men vilket hetta det är ute, nästan svårt att andas, det skulle behövas en störskur bara en stund. Efter bakningen får jag nog ta ett heldopp i sjön.

Flickerna och jag har en del planer för dem närmsta dagarna. Imorgon blir det som sagt gung till Winnerbäck, på lördag åker jag ut till V.Eknö för att fira min 69 åriga morfar på hans dag. På kvällen vankas oxå 25års fest men vi får se hur det blir med det. På söndag styrs planer på strand och camping i köpingsvik några dagar. Oj vad härligt med semester!! :)

Bäst att jag vattnar mammas plantor så dom står opp när hon kommer hem!

Adios.

Skräckis.

2010-07-21 @ 00:27:03
Jag tillbringar andra natten med Jennie och Carra i dubbelsängen i Sandviken. Har precis sett Long weekend, världens sämsta skräckfilm om nån jäkla valross som ställer till problem i sista kvarten på filmen :P

Imorgon hoppas vi på sol och då ska vi ha bryggan för oss själva! :)

Natti.

Fortsätter semestra! :)

2010-07-20 @ 18:04:00
Igår sola vi loss på Löga och gamla fjortisbergen Korpa. Trodde det skulle vara lite mer folk men folk kanske fortfarande var dävna efter helgen?:)

Avslutade kvällen i Sandviken med grillning. Sen blev det kubbspel och Rosé med ett gäng. Avslutade kvällen i sängen med Rosse och Carro till Sällskapsresan, sicken otroligt bra film! Självklart somnade Carra i vanlig ordning innan filmen var slut :P

Åt frulle me bruttorna på altanen. Och sen drog Bella o jag på oss skyddskläder mot mygg och orm och drog på blåbärs jakt som sedan fick bli paj.

Nu ska det stekas abborre filé och kallsås.

Galna.

2010-07-18 @ 20:32:51
Tjejerna sitter på simson och dricker öl, och Rosse kompis föreslår en shot! Usch usch. Själv har jag legat ute på altanen nån timma och andats frisk luft men nu kanske det är dags och ta en sväng till stan i alla fall.
Ska tanka opp bilen och kanske hyra en film... Vi får se helt enkelt..:)

Majas dag!!

2010-07-18 @ 12:18:44
Oj det känns nästan skönt att visfestivalen är över. Tre dagar i rad med fest tär på kropp och knopp, nu ska det bli återhämtning några dar alla fall :)

Nu ska det sviras om för lite lugnare kalas med saft och tårta. För idag fyller den sötaste tjejen Maja 1 år! Dags att värma upp gomseglet för födelsedags sången. Men först ett dopp i det blå!

Solsken.

2010-07-17 @ 15:38:46
Gårdagen vart succé, dunder och brak i Sandviken. Troligen var vi nog 50 pers. Var fortfarande bakis långt in på kvällen men den hävde jag med mer dricka sen var jag på hugget igen.

Känner en jäkla oro för vädret just nu, nyss var solen framme men snart lär det komma en regnskur igen...usch!

Nu har jag viltsvinstek på spisen och ska ordna med en stadig förkrök middag innan det blir dags för fest igen.

Adios amigos.

Spygurka.

2010-07-16 @ 13:37:53
Att blanda rosé, rödvin och cider var ingen hitt. Hade jäkligt kul igår och var lagom kalas men usch så jag mår idag. Fick börja morgonen med att krama toan, inte ofta jag spyr dan efter men fy fy!
Nu laddas det med kaffe och sen frulle. Tur Sara är här och hjälper mej lite. Nu ska det bäras stolar.

Vi ses i dimman.

Al in!! :)

VISFESTIVAL.

2010-07-15 @ 13:57:45
Har styrt omkring i stan hela förmiddan och inhandlat diverse. Inge bra att åka bil i stan med denna trafik och avstängda vägar. Min puls har gått i 120 tills nu så nu ska jag lägga mej som en padda på bryggan ett tag.

Kvällen får bli en liten försmak för resterande brakfestande. Vart är för närvarande inte helt spikat. Känner mej lite splittrad inför mitt val men de rer sa! :)

Vi ses!

Härligt.

2010-07-14 @ 21:19:27
= på semester = underbart!

Har haft en heldag med sol och bad. Var först på sallongen och fick topparna klippta av mormor. Morfar fyller 70 år nästa år så till vintern planeras tydligen en till utomlands semester med släkten, härligt tänker jag! :) Jihoo.

Alla fall vart det först sol ute vid slottet med några tjejer och sötaste Maja.

Eftermidags solen har njutits i solen på bryggan i Sandviken i lugnan ro... en stund alla fall tills en hög pojkar bröt lugnet.

Plockat lite med bestyr inför fredagens fest, hela Sandviken kommer att gunga!! :) Shihooo.

Semester!

2010-07-14 @ 09:42:43
Så härligt! Min första riktiga fyra veckors semester!
Ska snart till mormor och klippa topparna sen blir det sol och bad.

Till helgen väntas Visfestival. Har en del att ordna till på fredag då det blir stor galelej i Sandviken. Ikväll ska det bl.a. sättas opp tält och donas.

Ha en bra dag alla.

Grill.

2010-07-09 @ 21:22:14
Befinner mej ute i Sandviken, huset här är alla fall någorlunda svalt. Efter att min bror igår stal min matlåda och  orsakade en väldigt arg syster fick han gengälda med en grill middag idag. Passade mej bra ! :)

Nu inväntar jag lille Carro som kommer hit med film så blir det sofflut.

Döv

2010-07-09 @ 17:41:14
Oj vad varmt det är.. Har försökt sova lite efter jobbet men det är så hett! Känner mej helt influensig i kroppen och nu är jag halvdöv på ena örat och det värker som sjutton. Nyss tagit panodil men funderar på och ta till mor & fars gamla knep med lök i örat:) Kommer ihåg hur dem la lök i gasbinda o stoppde in och så fick dem blåsa i örat på en så man somnade..

Ne jag känner mej lite lätt bitter, hade velat mått bra inför min lediga helg ju!

Har ingen ork att ens planera kvällen.

En snabbis.

2010-07-09 @ 00:04:30
Knappt någon mat på hela dagen och kroppen var inte i trim resulterade att jag var jävligt tjurig och nästintill gråtmild när jag kom hem. Ingen kul kväll. Men med macka i magen och harmoni i soffan med New moon på tvn kände jag mej förälskad. Shit vilka bra filmer, igår såg vi Twilight och jag längtar till nästa vecka då jag bara måste boka in mej i bio sallongen och se Eclipse.
Har vart sånt tjat om dessa filmer men verkligen wow! Alla måste se dem.

Bäst att försöka sova några timmar för en till dag med jobb. Sen ledig helg. Två dagars jobb, sen en mycket efterlängtad semester!!

Skön dag.

2010-07-07 @ 23:59:49
Vilken lång härlig dag jag haft trots jobb till tre. Åkte direkt med till Sandviken och hade brygghäng in på kvällskvisten. Blev även en liten båttripp. Tur man är karl och slipper dras med motorhaveri och krångel. Men nu är båten i sjön alla fall.
Åkte och hämta Carro i stan och hyrde Twilight. Vilken film, imorgon blir det andra filmen och sen kanske Eclipse hinns med och se på bio.

Nu blir det bingen för att hinna med en gnutta sol innan kvällsjobbet imorrn. Kram på er.

Jobb dag.

2010-07-06 @ 23:21:12
Sov alldeles för länge idag. Skynda för jobb. Och på jobbet har jag vart :)
Gick hem till Rosse en sväng och snacka strunt med henne och Caroline.

Jag lyckades göra ett byte med chefen så jag slipper jobba tre kvällar irad. Så imorgon ska jag upp tidigt. Hoppas jag kan somna nu bara. Känner mej influensig och har ont i hela kroppen, orkar inte vara sjuk mer så jag hoppas jag mår prima imorrn!!

Inte mycket av intresse som skrevs, men måste se till att nylacket på naglarna torkar innan jag kan flänga med nått annat ! :)

5 arbets dagar kvar! :)

Skanvik.

2010-07-05 @ 21:53:59
Elin ringde imorse och väckte mej ur min skönhetssömn, hon informerade om att himlen var full av moln och jag orka inte ens se om det stämde utan fortsatte sova en stund till. Fick kaffe besök senare av Marie, Daniel och Elin.

Sedan har tagen spenderats på klipporna ute vid Skanvik med mamma och Sara, riktigt härligt men vattnet var kallare. Blev en repa på stan och jag införskaffade mej i en ny mobil! En SonyEricsson W995 med ett riktigt bra sommar erbjudande :)

Ikväll vart det middag med grillat i Sandviken. Just nu känner jag mej riktigt trött. Funderar på och gå till Rosse men frågan är om jag orkar med sånt projekt, kanske fastnar i soffan resten av kvällen.

Haha kul att jag ska jobba tre kvällar i rad nu då, nu vet ni vart jag är tre dar framöver. Men hörrni, 6 arbetsdagar kvar, sen SEMESTER!!! :)

Ändrade planer.

2010-07-04 @ 22:40:54
Puh jag är totalt slut i kropp och knopp efter denna dag. Tålamodet har fått prövas ordentligt och kvällen har gått i ett.

Igår kväll spenderades kvällen hos Maries föräldrar på deras altan med bra folk, musik och dryck. Gungade vidare nermot staden och avsluades med bukfylla på Corner. Det var segt och ta sig upp på morgon kvisten och jag hade gärna velat steka på playan hela dan. Men icke.

Kära kollegan Emeli ville göra ett byte vilket resulterade att jag blir ledig imorgon vilket känns underbart, sol och bad!

Ska nog införskaffa en ny mobil imorgon oxå faktiskt! Ska ta med mej Sara så jag inte blir blåst och går med på det dyraste alternativet som i vanlig ordning :P

Godnatt.

Kunde haft en bättre fredag

2010-07-02 @ 22:13:02
Tipp topp väder och vart är jag ??? På jobbet. Usch så omotiverande och åka från stekande på bryggan till böljande inomhus hetta på avdelningen. Kände inte alls lust att gå till jobbet idag. Helger borde vara förbjudna på sommrarna. Men kan glädjas åt att det är den sista helgen på ett tag, för sen blir jag ledig i fem helger på rad!! Wihoo.

Imorgon ska jag alla fall se till och sluta lite tidigare och inta solläge igen. Fint med 10 minus timmar på flexet. Haha, men plus kan man gå på vinterhalvåret.. Nehe här ska inte snålas, hellre lycklig och några kronor fattigare eller va man säger.:)

Mamma ringde och väckte mej vid 8.20 imorse och då blev jag upphämtad så blev det alla fall en hel förmiddag till att njuta och plumsa i vattnet. Vår gamla härliga Maren är på besök från Sthlm och det var verkligen kul att hinna med och se henne.

Har lånat en liten fläckt av mammi som far runt här hemma och kanske att luften känns lite mer behaglig just nu... :)

Sov dags. Godnattis.

Moln.

2010-07-01 @ 15:07:58
Vart en del moln mellan vaven så nu är jag hemma och ska laga till nån fiskig middag. Sen blir det dags för ett svettigt spinningpass! Gud vad fint om dem hade riktigt bra ac där uppe på TR :)

Emma hade med sig sin hund Stella till beachen idag. Emeli och jag trodde den hunden hade sprungit bort när vi va på väg hem och fick se en svart bakdel vifta på svansen i några buskar.. Vi stod där som två fån och ropade på Stella tills hunden hoppa ut och vi fick se att hunden hade lång nos och inte alls lik Stella. Pinsamt, ännu pinsammare när ägarna undrar vad vi är för idioter! Vasegooo! :)

Leedig.

2010-07-01 @ 10:08:35
Godmorgon, sitter här och försöker sluka mitt kaffe och hoppas att min huvudvärk ska gå över. Ska snart ta hojen och hämta upp Emeli för en sol dag på Lögabergen. Så skönt. Ska njuta ordentligt för i helgen är det dags för jobb! Men dock är det sista helgen, sen är jag leeeedig fem helger framöver!! :) Så det kan jag ta :P

Igår va jag på bio med Carro och svägerskan Sara :) Vi såg på A-team, en riktigt grym film faktiskt med både action och skratt.

Nu är det dags och bege sig. Ha en bra dag.