Gud... ?

2009-11-09 @ 00:05:33
Vilken helg jag har haft, fylld med stim & stoj. Fylld av blandade känslor.

I fredags åkte jag på en mycket fin begravning som förstås var mycket jobbig. Men jag var ändå glad att jag faktiskt åkte dit.

Åkte sedan ut till mamma en sväng på en bit mat & för att just bara få träffa mamma. Sedan vart det hem & fixa i ordning för det stora besöket! Fredagkvällen spenderades hos Frida med lite varma mackor, mysiga tjejor & idol. Sen kom hon!... Vår älskade gamla Stina! Känns nästan som man träffade henne igår!
Carro, jag & Stina drog vidare till mej, tog ett glas vin & snacka en massa skit fram till två hugget innan vi sa godnatt. Det har vart trångt i min säng med både Carro & Stina brevid hela helgen.. Men mysigt. Det kommer bli tomt & sova själv inatt.

På lördag morgon var det upp för att förbereda inför Majsans dop!
Lilltjejan skötte sig exemplariskt! Inte ett gnytt när Prellen doppa huvet i vattnet. Nerå hon var så snäll så! Satt där i kapellet & bedårade det vackra. Tänk vad stort!... Alltså lilla Maja.. Hon är ju helt underbar & för att inte tala om hennes föräldrar som skapat det lilla underverket!=) Nästan så en tår trall ner på kinden.. Men ist fick jag bita mig i läppen när Bella försökte syna mig & tro att jag ist skulle börja skratta! :P Nehe då vara bara & titta ner i psalmboken!

Efter en stimmig dag blev jag ensam i lägenheten för några sekunder, va bara tvungen & lägga mej & andas till lite Enya musik. Tills brudarna dundra in igen & musiken byttes till dunkande party musik! Då var det dags igen! Stadig bukfylla fick bli nått så enkelt som korv m bröd!

Lördagskalaset blev hemma hos Jennie R. För att sedan lulla vidare till Palle. Fest kvällen var absolut lyckad men lixom inte så där superb som vissa andra kan bli:P Men det var ändå bra nivå hela kvällen & jag hade toppen kul med mina toppen vänner. Ibland undrar jag om alla verkligen har sån tillgång på bra vänner som jag har!?:P

Steg upp från sängen vid halv tolv. Ingen bakfylla. Tack! :) Bestämde middagen hemma hos Bella. Så jag fräste på en söndags stek som vi gutta i oss. Förstås en rejält gräddig sås med.

Vid sju var det dags att krama hej då till Stina. Usch, kändes riktigt jävla jobbigt. Önskar att hon bodde här med oss på fastlandet. Men hoppas verkligen att det inte dröjer ytterliggare två år tills vi får se na igen!!:P

Ikväll vart det finalen på Ensam mamma & sista Falk filmen. Jag hoppas verkligen att det så småningom kommer att släppas fler filmer framöver för dem e ju bara så bra!

Idag är det fars dag. Hade gjort allt för att just min far skulle vara i livet nu. Då hade han fått den absolut största fars dag kramen! Och jag hade sagt hur oerhört tacksam jag var för att just han var min pappa! Livet är förjävla orättvist. Hur fan kan livet bli så tokigt för somliga! För alla er med en pappa att fira idag, var glad att ni har en far och visa er honom uppskattning. Min pappa gav mig nått stort. Han gav mig livet & han är anledningen till att jag delvis är den jag är idag. Ååh vad jag saknar min pappa!

Efter en helg med kontraster som både begravning och dop ifrågasätter & funderar jag verkligen på Kristendomen & allt dessa kyrkliga prat från bibeln & gud hit & gud dit. Lyssnade storörat på vad prästerna hade att säga men ?.
Jag är då ingen troende person vad gäller gud i alla fall.

Carro, Sofie & Stina.. Laddar för dop!Några av oss stolta tjejer sitter oppraddade inför dop cermonin.:)fest dags.Stina & Maja.Gissa vems fot??? :P

Kommentarer

Postat av: jojo

Tänker på dej sandra, gud va fint skrivet <3 Låter som du har åkt en riktig berg och dal bana av känslor den här helgen.. Längtar hem till er <3

2009-11-09 @ 03:13:35

Postat av: Frida

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig.

Men de är i sånna stunder som man verkligen uppskattar det man har till 1000.

Jag är glad att jag har en underbar vän som dej sandra <3 Tack för att du fanns där i går för mej.

2009-11-09 @ 09:38:25

Postat av: Marie

Härlig fot!

2009-11-09 @ 10:48:08

Postat av: Malin

Livet är verkligen orättvist....

Fan vilken vidrig fot...:)

2009-11-09 @ 11:22:55
URL: http://malinisaksson.blogg.se/

Postat av: Anonym

haha gissa vems fot:) Livet är fan inte rättvist:( Jag tycker inte att det borde finnas fars och mors dag. Varför kan man inte vara snäll och visa uppskattning, ge en present nån gång ibland till nära och kära ist. Jag tänker på dej sandris <3

2009-11-09 @ 15:16:38
URL: http://stinanasstromp.blogg.se/

Postat av: Ninis

Näe livet är verkligen inte rättvist,tur att man har vänner som finns där när de är jobbigt! Låter som du haft en toppen helg också :),synd att ja inte kunde vara med er i helgen,men de kommer fler! Hahaha den där foten ser ja direkt vems den är :)!!Fotvård nästa, kanske som födelsedagspresent :P!!

2009-11-09 @ 16:42:43

Postat av: emelie

Men gud vilken häl vems är den?, det är inte någon vacker sommar-gå barfota i gräset fot. Lite filning på den å sen Helosansalva!

2009-11-09 @ 19:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback