en början...

2009-10-13 @ 01:14:01
Jaha så har jag oxå skaffat mej en blogg!

Jag har varit mycket skeptisk till allt dessa bloggande. Men så skaffade Bella en blogg i veckan och ja varför inte! Men vad är då syftet att skaffa en blogg? Finns ju dem som skaffar en blogg för att bekräfta sig själva eller helt enkelt hänga ut personer på sin blogg. Jag var själv med om det nyligen! Att någon skrev om mej alltså, bara en massa elaksheter. Men nu hoppas jag det är över. Det var inget jag uppskattade!
Ne den här bloggen ska innehålla lite mer kvalité. Hum vad? Jag har länge känt att jag skulle vilja skriva en bok, men jag är nog ändå inte den där författar typen=)

Nee vi kör utan krusseduller =)

Idag då. Jag steg upp innan solen, tjock i halsen och "kockig" i huvudet. Skulle börja arbeta min fjärde dag efter långhelgen. Kom i säng sent och tankarna flöt.. Dem var hos Jocke, jag kan inte förstå. Känt Jocke sen gymnasie tiden, alltid lika glad och omtänksam varje gång jag träffade honom. En mjukis kille. Sist jag träffade honom var utanför Blombergs kiosk. Han skulle förstås köpa en redbull, han kom i sina arbetskläder, på glasögonen fanns små gula prickar från pulver färgen. Stog därutanför och pratade ett bra tag. Jag kommer ihåg att jag tänkte att han är verkligen en snäll grabb. Han brydde sig så. Fy vad orättvist! Livet är så skört så skört och vi har det bara till låns. Finns inte ord. Tänker på Jocke, på familjen på vännerna.

Kände mej allt mer däven och sjuk på jobbet. Gick in i sköljen och tog en temp, 38,2. Ne tror inte patienterna uppskattade en febrig däven sjuksköterska. Gick hem och sov i tre timmar. Så kom lillebror och hämtade upp mej för en bit kött paj av älgkött i Sandviken. Den pajen lyckades mamma riktigt bra med! Jag såg till och mös lite extra med brorsan, han åker iväg med Sara till Norge på onsdag. Det skär i bröstet att han ska vara borta så länge min lillebror. Men det blir nog nyttigt & klippa navelsträngen från mor som skämmer bort honom där hemma. Ifs är det en väldig duktig bror jag har, han ligger inte bara på sofflocket den inte! =)

Kommentarer

Postat av: Isabelle

Hej sandra! Välkommen till blogg världen, dom ska allt få se att vi kan skriva blogg :) ha en bra dag och ring mig när du ser detta vi har en sak/person att diskutera. Pöss

2009-10-13 @ 08:04:03
URL: http://isabellewester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback