sjuk...

2009-10-13 @ 12:33:46

Usch vad tråkigt!! Ligger hemma i soffan idag och är sjuk! Det är riktigt tråkigt. Åh nej jag har inte drabbats av nån svin influensa=) Jag har ingen torrhosta alla fall! Nästa vecka är det förresten dags för vaccination av H1N1. Var tänkt denna vecka men tror inte det är aktuellt denna vecka med tanke på feber.
Vaccinationen känns helt självklar för mej då jag jobbar på den avdelningen där troligtvis de flesta svininfluensa fall kommer att hamna. Mycket snack och oro runt det här med vaccinationen. Men jag anser att det finns så mycket annat som  vi människor utsätts för så tror inte en spruta skulle vara nån större risk än något annat.. Mm till exempel min stora last... fast samtidigt min bästa vän Göteborg rapé! Eller varför inte tala om Marlboro lighten som blossas upp typ varannan lördag kväll/natt=) Oja.. Läste förresten precis att dödligheten när man drabbas av svininfluensan  ligger på 0,4%. Rätt fjuttig siffra.. Om vi då gör en jämförelse läste på en sida (och nu har jag varit källkritisk=) Rökning orsakar 7000 dödsfall varje år och hälften dör före 70års ålder. Ah bara en liten reflektion. Nu skiter vi i det.
Snodde med mej mammas symaskin igår så ska sy ett par gardiner till sovrummet, byter ut mina turkosa till lila, ska även fixa till två kuddfodral med. Så funderarar jag på och sy en ny hissgardin, min gamla känns en aning för somrig. Måste bara köpa lite pinnar, men det gör jag nog på byggmax, hum.. hiss gardinen får nog bli en annan dag, eller så börjar jag lite på förarbetet. Guuuud vad tråkigt och va sjuk...
Köpte jätte fina muffins formar i Ullared så om jag orkar kanske jag skulle baka lite roliga muffinsar, köpte lite kuliga strössel med polka och kolabollar... Kanske kan göra nått skoj av det, kul och ha lite i frysen om jag får fika gäster, det värsta är att ja har en alldelles för liten frys!
Har intagit min morgon kopp med kaffe, kanske dags och försöka pilla i sig någon smörgås eller två.
Skulle vara himla tacksam och vakna på topp imorgon, måste åka till Ikea och inhandla min byrå, ska även köpa nån kudde och pläd i orange så är vardagsrummet komplett!


Kommentarer

Postat av: Isabelle

När man har en blogg så är det viktigt att man visar bilder, det drar folk, tror jag iaf?! Puss hoppas du kom iväg till linkan

2009-10-14 @ 10:22:42
URL: http://isabellewester.blogg.se/

Postat av: Anonym

haha aah jag ska lägga upp lite bilder Bella. Jag åker straxt till linkan. Jag köper stolen åt dej! Puss

2009-10-14 @ 10:47:18

Postat av: Jennie

Du verkar må bättre, kalas. då ses vi ikväll :)

2009-10-14 @ 11:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback