Vår skidresa= wår wäksemester.

2010-02-02 @ 00:04:03
Då är det bäst att jag ser till att skriva en liten resumé om vår underbara vinterresa.

Hade ställt klockan på halv sex torsdags morgon. Jag vaknar och hör min mobil tjuta och fumlande tycks jag se att klockan ser ut att stå på tjugo över sex!! Springer och sätter på kaffebryggaren och känner mej så himla mycket tröttare än jag borde & jädrans stressad!! Efter nån minut tittar jag ännu en gång på mobilen och inser att klockan inte ens är halv ett på natten och att ljudet från mobilen kom från min kusin som mitt i natten ringt för att se om jag möjligen var sugen på att dricka!! En onsdag.. Höh han ska få!!! =) Så det var bara o krypa ner för ytterliggare ett par timmars sömn för att klockan 7.00 samla tjejskaran vid simhallens parkeringen för att kliva på Ukna buss och tuffa uppåt mot Sälen.

Vad annat än en lugn och tyst bussresa kan det bli när Emma Lindholm är med ?? Nee stackars alla andra på bussen:p Några av oss  tycktes alla fall kunna till största delen sova. Alla fall på vägen hem :P
Carro och jag var nog dem enda som inte sussa. Första cidern knäcktes vid två tiden.. Sen var vi igång... tre dar framåt =) Kan säga att jag fått mersmak för jäger=)

Vi anledde till Lindvallen vid fyra tiden. Konka opp 100 kg packning upp för en lång lång backe svärandes. För att sedan bunkra upp lådvinen och brassa på bastun & bada i snön. Festa vidare på HC, himla poppigt! =) Trodde aldrig att Elin och Jennie skulle studsa upp klockan åtta dan efter ...=)

Men mjoo klockan tio i åtta kommer en väldigt glad Elin och skriker gomorron och frågar om nån ska ha kaffe o gröt =) !  Gud va jag avundas att kunna ha en riktig fylla men må så jäkla bra dan efter, händer typ aldrig. Så var vi ialla fall igång igen.

Fixade skidor och liftkort. Upp i backarna bara.. Liftarna var inga problem, ramlade inte en enda gång faktiskt=) Gick faktiskt ganska så bra första dan i backen, hum för och va mej alltså=). Förutom mot slutet av dagen då jag gjorde ett trehjulskullerbytta fall!. Nedanför står tjerna och samtidigt ser att det där kommer inte att gå när jag sakta börjar förlora kontrollen. Men ändå hade dem stått och haft jäkligt kul. Önska jag sett hur det såg ut! Tänkte samtidigt att det här kommer inte att gå. Men mjoo alla benen satt på sin plats.. Men efter detta blev jag rädd. Ingen bra kombination och vara rädd o åka skidor.. Hela kroppen spänner sig lixom då och man glömmer lixom bort vad man ska göra..

Efter detta blev det korv m bröd i stugan. Efter en hel dag i backen va vi alla jäkligt trötta och skulle sova en stund innan after skin. Och vad händer?? Joo vi sover förbi afterskin. Mjoo i tre timmar sov vi alla sex som klubbade sälar =) Men sen va vi påt igen! Fest och bastu och HC, min favorit Linda Bengtzing gjorde entre på scen. Nee hon är inte min favorit och blev det inte efter denna kväll heller =)

Lördan spenderades oxå givetvis åt skidåka. Denna dag spenderades i fler backar. Pistade oss nedåt mot Gustavsbackarna. Och på nått sätt måste man ju oxå välja en backe nedåt... Och den backen vart väldigt brant och otäck tyckte jag... =) Tjejerna åkte ner innan medan jag pusta o pusta.. Tänkte att jag skulle ploga mej nedåt alla fall typ halva backen innan jag skulle köra slalom resterande.. MEn det tog rätt lång tid och jag såg tjejerna stå långt långt nedanför. Så ringer Carro o säger att jag ska stå kvar där jag är, o att Emma fixat en skoter! Haha jaaa en skoter!! Det var precis vad jag ville åka denna resa. Skoter!! Japp. En grabb kommer på skotran och jag vinkar glatt och han kommer farande o frågar om jag skadat mej! Hahah..! Inte fysiskt kanske :P
Kanske inte är bästa backen med den röda vid nybörjar åk!. Haha!

Efter detta intogs en lunch på Majkens och sen höll jag mej till barnbackarna. Där kände jag mej jävligt king alla fall=) Sen avböjde jag after skin med tjejerna då jag redan räknat ut att jag även där på nått sätt var tvungen att ta en stor backe ned. Nene.. Sandra beställde där efter en taxi hem till Sälfjällstorget och tog av sig skidorna o slängde in dem i taxin! Och därefter unna mig lite egen tid medan dem andra sjöng och stimma med massa bananer =)

Lördags kväll vart en brak middag med flickera på restaruang o vin. Frida och jag drog hem medan dem andra fortsatte mot HC
. Förresten! Jag lyckades spräcka mobil displayen på resturangens klinkers golv. Tror ni telia fixar en ny mobil med garantin???! Nån som vet!?

Sammanfattningsvis. Jag kan inte åka skidor från stora backar:) Men vi har haft jävlar så kul! Mest prat om wäkisar & bofinkar. Verkligen SEMESTER. Nu krävs några eller någons vecka avgiftning bara.

Idag är vi tillbaks till vardagen. Känns tufft! Saknar er tjejer. Nu ska jag krypa in till bingen.



snowbord tjejerna.      


(Fler bilder kommer under veckan på Facebook)

Kommentarer

Postat av: Emma

Haha ja vilken resa...men de är en sak som jag undrar över, o de va väl inte bara jag som malde på vägen upp va? Vi va nog rätt duktiga allihopa:)

Saknar som tusan!

2010-02-02 @ 16:31:11

Postat av: eLiiN

Ja vilken underbart kul semester vi hade :) det måste vi göra om snart men vi kan ha ett annat tema än skidor, vad tror du om de sandra ;)

2010-02-03 @ 18:18:04

Postat av: Sandra

Haha jaa Elin! Inte mej emot :P Vi kan variera med sol nästa gång & varför inte lite vattenskidor o vattenskoter då :=)

2010-02-03 @ 18:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback