Hemma igen

2010-05-31 @ 23:15:23
Och det är inget vi hurrar för! Vilken underbar semestervecka vi haft! Den bästa skulle jag nog tro. Vi landade på Larnaca flygplats på måndag eftermiddag. Går fram till fritidsreseekipaget. -Ja ni tjejer ska till Figtree bay och hotelet Narcissos... Jaha ? Tror vi alla kände lite besvikelse och ännu mer när bussen släppt av allt folk förrutom oss... Vi var långt borta från civilisationen! :)
Hotelet såg ändå rätt fint ut. Vi gick ut och åt.. En långpromenad till "figgan". När vi kom hem lyckades jag orsaka strömavbrott och hela rummet blev kolsvart så vi fick kalla upp några "händiga karlar".Men det ordnade sig. Men trodde min sista dag var kommen när det slåg blixtrar överallt :P


Alla fall vaknade vi och tog oss in till Figtree bay stranden. Insåg att vi faktiskt bodde riktigt bra och precis utanför låg ju en buss/taxi station som vi sedan utnyttjade en del!.

Jaha jag kan inte sitta här och skriva om alla bravader men oj vad gutt vi haft det.
Tog oss till Aiga Napa endel och hängde på Nissibeach... Oj vilken party strand, bara ungdomar, dunkande musik och skumbadare.

Svirade även runt i Aiga Napa några kvällar och hängde vid bargatan.

Haha påväg till gaten idag hörde vi en unge skrika hysteriskt på hjälp. Emma och jag skyndade ner och försökte få ut den lillegrabben som låst in sig på toan. Han var helt likblek och svett när vi fick ut krabaten och ögonen var långt ut från skallen och vråla "lås icke". Stackarn.

Jag lyckades få halsfluss i slutet på resan och vägen hem idag var jobbig så imorgon ska jag ringa Vårcentralen och hoppas på en akut tid och lite antibiotika piller.

Imorgon har jag ytterliggare en semesterdag och sen blir det jobb och planering av avdelningsfest som går av stapeln på torsdag. Blir en del insmorning och hoppas att färgen inte försvinner innan sommarn hinner komma på riktigt.

Fler bilder på "fejjan". Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback