I mål!

2010-05-21 @ 22:59:13
Sista dagen på cam kuren är över. Nu är det ett par kilo som får ordnas med kost & träning. Bara att se till och inte gå upp alla kilon på cypernresan nästa vecka nu då :) Just nu ligger jag i soffan och unnar mig själv en sklunk röd vin. Mm va gutt!

Vilket strålande väder det var idag! Helt underbart. Klev upp tidigt för att som sagt ta upp strömmings näten med mamma. Motorn på den lilla "ökan" ville inte, så det blev till att ro medan min fräsiga mamma konkade upp näten.
Jag är så glad och tacksam för att hon är som hon är. Inte alla kvinnor som fixar sånna sysslor som hon. Sen jag var liten bebis har jag hålls på sjön men då var det pappa som var fixaren! Så jag är så glad att hon gör allt det här. Och att Sandviken är som det varit... Nästan. Det får mig alla fall att minnas! Och minnas min underbara far <3


Efter att vi drog upp ca 3 kilo strömming stog mamma och jag på varsin sida med nosen mot solen och rensade all strömming. Solen brände på bra så jag lyckades få bränna på den korta tiden.  Hade fiskfjäll & rens överallt så fick helskrubbas. Men så åkte jag till stan för att börja jobba vid halv ett.

Imorgon ska vi grilla hemma hos mej och sen blir det kalas i Pers stuga, mysigt.


Fick förresten första fästingen idag. Usch vad äckliga dem är. Det är ett djur som kan orsaka mycket skada, respekt!

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback